PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZATA
A Panda Solutions s.r.o. gazdasági társaság
kidero.hu
címen található webáruházának
A Panaszkezelési szabályzat KIZÁRÓLAG A FOGYASZTÓ-VEVŐ részére készült, és az
Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: "ÁSZF") szerves részét képezi.
Ha bármilyen kérdése van, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk:
Telefonon: +36 30 070 1747
E-mailben: [email protected]
Hová kell szállítani az árut visszaküldés vagy reklamáció esetén?
Panaszbenyújtásra és áru cseréjére, visszaszolgáltatására szolgáló cím: Panda Solutions s.r.o., U
Silnice
949/11, 161 00 Praha 6, Cseh Köztársaság. Ez a szállítási mód a vevő költségére történik.
-
HOGYAN KELL AZ ÁRUINKNAK ÁTVÉTELKOR KINÉZNIE
-
Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie az árunak az átvételkor? Az eladó felel a
vevő felé azért,
hogy átvételekor az áru hibátlan. Különösen azért vagyunk felelősek, hogy az áru átvételének
pillanatában:
-
az áru rendelkezik mindazon tulajdonságokkal, amelyekben megállapodtunk, amelyeket mi vagy a
gyártó leírtunk (beleértve a reklámot is), vagy amelyeket Ön az áru jellegéből adódóan
elvárt,
-
az áru alkalmas az általunk feltüntetett, vagy az áru jellegéből általános jelleggel
következő használatra,
-
az áru minőségében vagy kivitelezésében megfelel a felek megállapodásának és/vagy a mintának
vagy a modellnek (ha a megrendelést ezek alapján adtuk meg),
-
az áru megfelelő mennyiségű, méretű vagy súlyú,
-
az áru megfelel a vonatkozó jogszabályoknak.
-
Az áru hibás voltának vélelmezése. Ha a hiba az áru átvételétől számított 12
hónapon belül válik nyilvánvalóvá, az árut úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor volt hibás,
kivéve, ha az ellenkezőjét bizonyítjuk.
-
MELY HELYZETEKBEN NEM FOGADHATÓ EL AZ IGÉNYE
-
Milyen hibákért nem vagyunk felelősek? Az eladó az alábbi esetekben nem felel a
hibákért:
-
az áru átvételekor meglévő hiba, amely miatt a vételárból árengedmény került meghatározásra,
-
a hibát a szokásos használatból eredő elhasználódás okozta (például az elem vagy az
akkumulátor kapacitásának csökkenése, a sprayben lévő gáz elfogyása stb.), vagy ha ez az áru
jellegéből adódik,
-
a hibát nem megfelelő tárolással, nem megfelelő karbantartással,
illetéktelen
beavatkozással vagy mechanikai sérüléssel a vevő okozta, mindezt olyan
körülmények között,
amelyek nem felelnek meg a közvetlenül általunk vagy a gyártó által (általában az áruhoz
csomagolt terméktájékoztatón/címkén) meghatározott hőmérsékleti, porossági, páratartalmi,
egyéb környezeti követelményeknek, vagy az a jogszabályi előírásokból következik
-
a vevő által módosított áru hibája, miközben a hiba e módosítás következtében
keletkezett,
-
az áru olyan nem megfelelő körülmények közötti használata, amelyek nem
felelnek meg az eladó vagy a gyártó által közvetlenül megszabott környezet hőmérsékletének,
por- és páratartalmának, illetve kémiai és mechanikai hatásainak, vagy jogszabályi
előírásoknak,
-
a hibát az eladó által nem befolyásolható külső (pl. természeti) esemény okozta.
-
MIRE KELL FIGYELNI AZ ÁRUK ÁTVÉTELEKOR?
-
Ellenőrizze le a csomagunk tartalmát. Az árut annak átvételekor ellenőrizze
le, és győződjön meg annak jellemzőiről (különösen arról, hogy a megfelelő típusú árut
kapta-e, hogy az áru a
megállapodás szerinti minőségű-e, valamint hogy az áru csomagolása tartalmaz-e mindent, amit
tartalmaznia kell).
-
Ha a reklamáció olyan hiba miatt nem lehetséges, amelyet Ön, amelyről Ön tudott,
vagy amelyről a szokásos gondosság mellett tudnia kellett volna az adásvételi szerződés
megkötésekor.
-
AZ ÁRU A SZÁLLÍTÁS SORÁN SÉRÜLT MEG?
-
Mielőtt átveszi az árut a fuvarozótól. Kérjük, ellenőrizze a csomagolás
sértetlenségét. Ha a csomagolás sérült, kérjük, közvetlenül a szállítónak szóljon, aki megtartja a
csomagot, és visszaküldi nekünk. Ez a legegyszerűbb módja a sérült csomag megreklamálásának,
és egy
új csomagot küldünk Önnek.
-
Megsérült az áru a csomagolásában? Lépjen velünk kapcsolatba a panasz űrlap
segítségével, vagy
e-mailben a következő címen: [email protected]
, esetleg telefonon, 3 napon belül
elintézzük a panaszát.
-
Ha Ön biztosította a szállítmányt.
Ha a megrendelés során kiválasztotta és kifizette a
Szállítmány biztosítása szolgáltatást, akkor a szállítás során keletkezett kár bejelentésétől
számított 1 munkanapon belül új árut küldünk Önnek. Nem kell többé várnia igénye fuvarozónál történő
érvényesítésre, mindent elintézünk..
-
MI A TEENDŐ, HA NEM AZT KAPTA, AMIT TŐLÜNK RENDELT?
-
Mást kapott, mint amit rendelt? Lépjen kapcsolatba velünk a panasz
űrlap
segítségével, esetleg
e-mailben a következő címen: [email protected]
. Előre is elnézést kérünk a megrendelésével
kapcsolatos esetleges eltérésekért, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a reklamációs
folyamat a lehető legkényelmesebb legyen az Ön számára. A következő lépések egyeztetése érdekében
felvesszük Önnel a kapcsolatot.
-
ÁRUHIBA FELFEDEZÉSE AZ ÁTVÉTELTŐL SZÁMÍTOTT 14 NAPON BELÜL
-
Az átvételtől számított 14 napon belül áruhibát találtam? Lépjen kapcsolatba velünk
lehetőleg a panasz űrlap segítségével, vagy e-mailben a következő címen:
[email protected]
.
-
A panasz nem azonos az elállási joggal. Az áru átvételétől számított 30 napon belül
garantáljuk Önnek az adásvételi szerződéstől való elállás, vagy az áru másikra cserélésének jogát.
Az áruk ugyanakkor sértetlenül, illetve zárt vagy higiénikus csomagolásban kell visszaküldeni.
Ellenkező esetben Ön felel az áru értékcsökkenéséért és/vagy kockáztatja, hogy nem érvényesítheti az
elállási jogát. Ha már kicsomagolta az árut, és az első használat során hibát talált, a legjobb
megoldás az áru megreklamálása..
-
ÁRUHIBA FELFEDEZÉSE AZ ÁTVÉTELTŐL SZÁMÍTOTT 24 HÓNAPON BELÜL
-
Mikor kell megreklamálni a hibás árut. Önnek joga van a hiba felfedezését követően
haladéktalanul, indokolatlan késedelem nélkül panaszt tenni nálunk. Ha Ön jogosan reklamálja a
hibát, az ÁSZF 7. pontja szerinti határidő nem fut azon időszak alatt, amely alatt Ön nem
használhatja az árut.
-
Fogyasztási cikkekben előforduló hibák esetén a vásárló a következő határidőn belül
jogosult a reklamációs jogával élni:
-
10.000 és 100.000 Ft közötti értékű áruk esetében az áru átvételétől
számított egy év;
-
100.001 és 250.000 Ft közötti értékű áruk esetében az áru átvételétől
számított két év;
-
250.000 Ft-ot meghaladó értékű áru esetén az áru átvételétől számított
három év,
-
Mindez nem vonatkozik mindazon árukra, amelyek csomagolásán, címkéjén, az árukhoz
mellékelt használati utasításban vagy a reklámban más jogszabályoknak megfelelően
hosszabb
felhasználási időt jelölnek meg.. Itt a minőségi garancia (szerződéses
garancia)
rendelkezései érvényesek.
-
Mi történik a hiánypótlási jog gyakorlására nyitva álló határidő lejárta után? A
fent említett határidő lejárta után az áru hibájára vonatkozó igény nem érvényesíthető. Amennyiben
az adott áru esetében ez lehetséges, a fenti időszak meghosszabbodik azzal az idővel, amíg Ön nem
tudta használni az árut, mert az jogos reklamáció tárgyát képezte. Bár mindig igyekszünk a
panaszokat az Ön megelégedésére megoldani, egyes termékeket a csomagoláson/címkén/csomagolási
információn feltüntetett utasításoknak megfelelően kell kezelni - ellenkező esetben megsérülnek. Még
ha a 24 hónapos időszak még nem is telt le ezekben az esetekben, nem tudjuk elfogadni az Ön panaszát
(a panaszkezelési szabályzat 2.1.3. vagy 2.1.5. pontja).
-
Szerződéses garancia. Ha az árura az áru átvételétől számított több mint 24 hónapig
önkéntes szerződéses garancia vonatkozik, akkor az áru hibáit ezen időszak alatt reklamálhatja. Ez
az időtartam meghosszabbodik azzal az idővel, amíg Ön nem tudta használni az árut, mert az jogos
panasszal kapcsolatos igényérvényesítés tárgya volt.
-
Hogyan reklamálhatom meg az árut? Az áruhibák ismertetésére használhatja a weblapunkon található
reklamációs űrlapot, amely intuitív módon vezeti végig Önt a termékkel kapcsolatos
összes szükséges információ megadásán, beleértve a panaszkezelés választott módját is.
-
A reklamáció kézhezvételének visszaigazolása. A hiba jelzése után e-mailben
visszaigazolást kap tőlünk a hibás áru átvételéről. A reklamáció érvényesítése pillanatának az a
pillanat tekintendő, amikor az eladó kézhez kapja a megreklamált árut.
-
A megreklamált áru visszaszállítása az eladónak. A helyes higiéniai gyakorlat
követése érdekében az árut hiánytalanul, sérülésmentesen (a reklamált hiba kivételével), ideális
esetben eredeti, sérülésmentes csomagolásban kell visszaküldeni.
-
A megreklamált áru visszaküldése. Amennyiben Ön a hiba elhárítását kéri (javítás
vagy új áru, esetleg új alkatrészek szállítása), akkor a megreklamált áru hozzánk történő
visszaszállításának költségeit mi álljuk. Ebben az esetben kérjük, használja a reklamációs űrlapunkat. Vagy küldje el az árut a
következő címünkre:
Panda Solutions s.r.o., U Silnice 949/11, 161 00 Prága 6, Csehország. Ez
a szállítási mód a vevő költségére
történik
.
Felhívjuk figyelmét, hogy az utánvéttel és/vagy más módon, a mi költségünkre küldött árut
nem vesszük át, és az Ön költségén visszaküldjük Önnek.
-
Átvételi igazolás. A megreklamált áru kézhezvételét követően az Ön által megadott
e-mail címre a
küldemény átvételéről a reklamált áruval és annak tartalmával együtt visszaigazolást küldünk.
-
MILYEN GYORSAN RENDEZZÜK A REKLAMÁCIÓJÁ
-
Mikor fejeződik be a reklamációs eljárás? A Polgári Törvénykönyv a hiba
felmerülésétől számított 30 napot ad a panasz elbírálására. A panaszkezelési eljárást
általában legkésőbb e határidőn belül lezárjuk
-
A hiba kiértékelése. Általában azonban a szükséges dokumentáció (fényképek és
egyéb, a hiba
értékeléséhez szükséges adatok) átadását vagy a reklamált áru visszaszállítását követően 3
munkanapon belül elvégezzük a hiba kiértékelését, és egy előzetes véleményt mellékelve e-mailben
felvesszük a kapcsolatot a vevővel. Ez a határidő nem tartalmazza a hiba szakszerű értékeléséhez
szükséges időt (pl. szükség lehet arra, hogy a beszállítónk vagy a gyártó segítségét kérjük).
-
Ha az áru hibás. Abban az esetben, ha a kifogásolt áru hibásnak bizonyul, a
reklamációs eljárás a hiba feltárásától számított 30 napon belül lezárul. Indokolt esetben a
meghatalmazott alkalmazott hosszabb időtartamban is megállapodhat a vevővel. Kötelesek vagyunk arra
kérni, hogy a dokumentációt a lehető leghamarabb töltse ki.
-
Ha az áru nem bizonyul hibásnak. Ha az áru nem bizonyul hibásnak, értesítjük Önt a
reklamáció elutasításáról. Megállapodunk a következő lépésekben
-
A PANASZKEZELÉSI ELJÁRÁS MÓDJÁNAK KIVÁLASZTÁSA
-
Mi befolyásolja a lehetőségeimet. Önnek joga van követelni a hiba
kijavítását. Saját preferenciái függvényében a következők közül választhat:
- a dolog megjavítása;
- új termék szállítása; vagy
- a hiányzó alkatrész pótlása
Ez nem lehet ésszerűtlen kérés az Ön részéről. Ha a termék javítása jelentős nehézségekkel járna
számunkra, vagy a termék értékét és a hiba jelentőségét tekintve nem ésszerű követelmény, akkor
ezt közöljük Önnel. Ugyanígy járunk el akkor is, ha az Ön új termék szállítására vonatkozó
kérését az áru hibájához vagy az áru értékéhez képest ésszerűtlennek ítéljük.
-
Az adásvételi szerződés lényeges megszegése esetén Ha a hiba az adásvételi
szerződés lényeges megszegését jelenti, Önnek joga van elállni az adásvételi
szerződéstől, vagy ésszerű árengedményt követelni az áru
vételárából
-
Mikor kérhetem a vételár visszatérítését? Bizonyos helyzetekben lehetőség van az
adásvételi szerződéstől való elállásra és a vételár visszatérítésének kérésére. Erre nincs mód
akkor, ha az áru
hibája nem jelentős. Mely helyzetekben állhat el Ön az adásvételi szerződéstől, és kérheti a vételár
visszatérítését:
- megtagadjuk az áru hibájának kijavítását, vagy ésszerű időn belül nem javítottuk ki a
hibát;
- nyilatkozatunkból vagy más körülményekből kitűnik, hogy a hiba nem orvosolható ésszerű
időn belül vagy a vevőt érő jelentős kellemetlenségek nélkül;
-
a hiba ismételten jelentkezik; vagy
-
az adásvételi szerződés súlyos szerződésszegéséről van szó.
-
Mikor lehet ésszerű árengedményt kérni az áru vételárából? Bizonyos helyzetekben a
vételárból ésszerű árengedményt kérhető. Ez nem lehetséges az olyan helyzetekben, amikor az áru
hibája nem
jelentős. Melyek azok a helyzetek, amikor ésszerű kedvezmény igényelhető a vételárból?
-
megtagadjuk az áru hibájának kijavítását, vagy ésszerű időn belül nem javítottuk ki a hibát;
-
nyilatkozatunkból vagy más körülményekből kitűnik, hogy a hiba nem orvosolható ésszerű időn
belül vagy a vevőt érő jelentős kellemetlenségek nélkül;
-
a hiba ismételten jelentkezik; vagy
-
az adásvételi szerződés súlyos szerződésszegéséről van szó.
-
Ön mondja meg, hogyan kezeljük a panaszt. Ha nem, akkor megkérdezzük. Amikor a
hibáról értesít minket, vagy haladéktalanul a hiba közlését követően köteles közölni velünk, hogy
milyen jogot választott a hibás teljesítéssel kapcsolatosan. A kiválasztott jogot a vevő az eladó
jóváhagyása nélkül nem változtathatja meg. Mindez nem érvényes arra az esetre, ha a vevő a hiba
kijavítását kérte, ám az áru javíthatatlannak bizonyul.
-
Új áru szállítása a reklamált áru ellenében. Abban az esetben, ha a reklamációt új
áru szállítása révén rendezzük, kérjük, vegye figyelembe, hogy az új hiba időtartama ezen áruk
esetében
nem az átvételtől számított 24 hónap, hanem az eredeti áru használatának
-
Az eredeti áru visszaküldése. Ha a reklamációt új áru átadásával kívánja rendezi,
köteles az eredetileg átadott árut visszaküldeni nekünk (kivéve, ha másként állapodunk meg).
-
A PANASZKEZELÉSI ELJÁRÁS LEZÁRÁSA
- Ha a megreklamált árut elküldte nekünk. Ha a megreklamált árut fuvarozó útján
visszaküldte nekünk, a reklamáció rendezését követően azt a reklamáció rendezésének időpontjáról és
módjáról szóló visszaigazolással együtt automatikusan megküldjük a vevő címére, beleértve a
reklamációs ügyintézés időtartamának visszaigazolását, esetleg a reklamáció elutasításának okait.
-
Ha visszaadjuk a vételárat. Abban az esetben, ha a reklamációt jogosnak ismerjük
el, és a vevő jogosan kéri a reklamáció rendezésének módjaként a vételár visszatérítését, a
készpénzben kifizetett vételárat haladéktalanul visszaküldjük Önnek a reklamációs űrlapon megadott
bankszámlára.
-
A megreklamált áruk átvétele. Ön köteles a megreklamált árut attól a naptól
számítva legkésőbb harminc (30) napon belül átvenni, amikor a reklamációs ügyintézés lezárásáról
értesítve lett. Ezen időszak lejárta után jogosultak vagyunk a Polgári Törvénykönyv 2120. § (1)
bekezdése szerint, a 2159. § (2) bekezdésével összefüggésben raktározási díjat felszámítani. A napi
tárolási díj 1 500 Ft.
-
Át nem vett áruk értékesítése. Amennyiben Ön a rendezésre került reklamációból
származó árut a rendezésről szóló értesítés kézhez vételétől számított hat (6) hónapon belül nem
veszi át, fenntartjuk a jogot, hogy az árut értékesítsük, és a bevételt a tárolási költségek
kifizetésére fordítsuk.
-
Kötelezettség az igényelt áru átvételekor. Ön továbbá köteles átvételekor
leellenőrizni az igényelt áru teljességét, különösen azt, hogy az áruszállítmány tartalmazza-e
mindazt, amit tartalmaznia kell. A későbbi kifogásokat már nem vehetők figyelembe.
-
ZÁRÓ RÉSZ
-
Törvényes jogok. A vevő törvényes jogait jelen panaszkezelési szabályzat nem
érinti.
-
Érvényesség. Ez a (kizárólag vevőkre vonatkozó) panaszkezelési eljárás 2024. június 6-án lép életbe, és a korábbi Panaszkezelési szabályzat helyébe lép.